Moro!
Ei minulla ole öljyä kyllä kulunut nimeksikään. Ajettu nyt 25 000 km.
Nytkin on edellisestä öljynvaihdosta melkein 10 000 km ja öljynpinta on edelleen lähellä ylärajaa. Mitä öljyä sinulla on koneessa? Minulla on shell helix ultra 5W/40
Tämäkin on kyllä väärä öljy jos käyttöohjekirjaa lukee niin hemissä pitäisi käyttää 5W/20 öljyä, mutta sellaista öljyä ei taida olla kellään täällä Suomesta? Tosin voisi kuvitella että jos ko. öljyt hemiin laittaisi niin öljynkulutus vaan lisääntyisi entisestään?
Nakuttaako muuten sinun kone lämpimänä tyhjäkäynnillä? minulla ainakin pitää jonkinmoista raksutusta, se on kuuleman mukaan "normaalia"
Kuinkahan ne on mitanneet ne sylinterinpaineet siellä huollossa, mielestäni oikea tapa olisi mitata ohivuotomittauksella, - ei puristuspainemittarilla.
Puristuspainemittaus joka suoritetaan tulpan reijästä autoa starttaamalla kertoo lähinnä vain akun kunnon
Ohivuotomittauksessa sylinteriin lasketaan ilmanpaineet ja mitataan kuinka paljon paine vajenee tietyssä ajassa ja lukemia verrataan toisiin sylintereihin. Saitko mitään dogumenttia mittauksesta?
Niin tuo lehtijuttu, - laita yhteystiedot mulle niin eiköhän me jotain keksitä.
s.posti = hemiset (ät) kymp.net
kotisivu, - joka ei liity mitenkään autoihin:
Tervetuloa Hemiset Ky:n kotisivuille