Interested in the Dodge Challenger? Be sure to check out the Dodge Challenger Forum for your Dodge Challenger information!
Chrysler 300C SRT-8 Header Left Chrysler 300C SRT-8 Logo Right

Go Back   Chrysler 300C & SRT8 Forum > Regional Forums > Overseas Forum
Home Forum Active Topics (T) Photo Gallery Register Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 08-13-2008, 07:45 AM   #221 (permalink)
Junior Member

Car: 2006 Chrysler 300C HEMI
Member Number: 15685
Trader Rating: (0)
Viritysputket HEMIin?

Hei "2x300C" ja muut. Harkitsen tilata jenkeistä oheisen High Horse Performance, Inc. Combo 6: 5.7L Chrysler 300C pakosarjakokonaisuuden. Onko näkemyksiä/mielipiteitä? Onko ylipäätään laillinen vaihto Suomen teille (päästöt/ääni)? Mahtaako maavara pienentyä?

Monta kysymystä, mutta siksipä teiltä juuri vastausta haen.

karlos is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 08-20-2008, 12:55 PM   #222 (permalink)
Junior Member

2x300C's Avatar

Car: -57 & -05 Chrysler 300C Hemi
Member Number: 12557
Joo morjesta vaan pitkästä aikaa! Ai meinaat laittaa putkisetin tilaukseen.
En minä näe ainakaan mitään estettä etteikö menisi Suomessa katsastuksesta läpi noilla hiluilla, onhan siellä katalysaattoritkin mukana joten päästöpuolikin on kunnossa. Luonnossa en ole nähnyt kyseistä komponettia mutta tuskin niitä niin huonosti on suunniteltu että esim. maavara mihinkään huonontuisi, onhan kuitenkin kyseessä ns. shorty peltisarjat eikä mitkään perinteiset pitkät maataviistävät lonkerot joita me olemme tottuneet näkemään näissä varhaisempien vuosien harrastejenkeissä
Tuskin katsastusmieskään edes huomaa muutosta jos ei sitä erikseen ryhdy sille mainostamaan..
Niin oletko päässyt "äänitestaamaan" tätä kyseistä settiä missään linkissä, minkälaiset röhinät irtoaa. Kerran muuten You Tubessa kuuntelin noita eri settien ääniä, sieltäkin niitä löytyy monia - en vaan nyt muista millä hakusanalla silloin niitä hain..
Kappas löytyihän siellä sinun linkissä soundclippikin, ihan asialliset äänethän nuo tuntuu olevan - mielestäni just sopivat, jes!

Last edited by 2x300C : 08-20-2008 at 01:08 PM.
2x300C is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Old 08-21-2008, 12:48 PM   #223 (permalink)
Junior Member

Terve taas, joo tuollaista olen harkinnut, pikkasen röpinää/tehoa lisää. Lähetin kyselyn High Horse Perormancen e-mailiin putkipaketin "road clearancista", teholisäyksistä, jne. En vain vielä ole saanut vastausta. Lienee jenkkien elokuun loma-aika päällä. Odotellaan ennen kuin tilataan.

Miten sinulla on kone kuluttanut öljyä. Minulla kone polttaa ilman näkyviä vuotoja vähän yli litran per 10.000 km. Käytin Autokeskuksen huollossa (kun takuu on voimassa vielä pari viikkoa), väittivät, että normaali kulutus HEMIllä voi olla jopa litra per 1000 km. Kuullostaa aika hurjalta. Väittivät mittanneensa sylinteripaineet ja kaikki kuulemma ok. Tämän sivuston jenkki-sivuilla puhuivat öljyn kulutuksen yhteydessä jostain PCV-venttiiliin puhdistamisesta/vaihtamisesta. Autokeskuksessa ei moisesta tiedetty mitään. Kone vetää ok, ei vuoda eikä savuta. Onko mielestäsi kulutus ok?

Kiitos jälleen hyvistä vastauksistasi ja hyviä alkusyksyn ajeluhetkiä!
karlos is offline  
Reply With Quote
Old 08-21-2008, 12:51 PM   #224 (permalink)
Junior Member

Quote:
Originally Posted by karlos View Post
Terve taas, joo tuollaista olen harkinnut, pikkasen röpinää/tehoa lisää. Lähetin kyselyn High Horse Perormancen e-mailiin putkipaketin "road clearancista", teholisäyksistä, jne. En vain vielä ole saanut vastausta. Lienee jenkkien elokuun loma-aika päällä. Odotellaan ennen kuin tilataan.

Miten sinulla on kone kuluttanut öljyä. Minulla kone polttaa ilman näkyviä vuotoja vähän yli litran per 10.000 km. Käytin Autokeskuksen huollossa (kun takuu on voimassa vielä pari viikkoa), väittivät, että normaali kulutus HEMIllä voi olla jopa litra per 1000 km. Kuullostaa aika hurjalta. Väittivät mittanneensa sylinteripaineet ja kaikki kuulemma ok. Tämän sivuston jenkki-sivuilla puhuivat öljyn kulutuksen yhteydessä jostain PCV-venttiiliin puhdistamisesta/vaihtamisesta. Autokeskuksessa ei moisesta tiedetty mitään. Kone vetää ok, ei vuoda eikä savuta. Onko mielestäsi kulutus ok?

karlos is offline  
Reply With Quote
Old 08-21-2008, 12:56 PM   #225 (permalink)
Junior Member

Niin unohtui äsken vielä tärkeä juttu. Ostin kyllä aikoinani tuon V8-Magazinen numeron, mutta pojat (6 ja 8v.) ovat sen ikävä kyllä johonkin "hukanneet". Kysyin numeroa toimituksesta, mutta painos oli loppu. Olisiko sinulta mitenkään mahdollista saada kopiota ko. numeron 300-jutuista. Maksan tottakai kulut. Olisi kiva saada myös sen sinun "vanhan" 300:sen artikkeli arkistoihin?
karlos is offline  
Reply With Quote
Old 08-23-2008, 02:44 AM   #226 (permalink)
Junior Member

2x300C's Avatar

Car: -57 & -05 Chrysler 300C Hemi
Member Number: 12557
Moro!
Ei minulla ole öljyä kyllä kulunut nimeksikään. Ajettu nyt 25 000 km.
Nytkin on edellisestä öljynvaihdosta melkein 10 000 km ja öljynpinta on edelleen lähellä ylärajaa. Mitä öljyä sinulla on koneessa? Minulla on shell helix ultra 5W/40
Tämäkin on kyllä väärä öljy jos käyttöohjekirjaa lukee niin hemissä pitäisi käyttää 5W/20 öljyä, mutta sellaista öljyä ei taida olla kellään täällä Suomesta? Tosin voisi kuvitella että jos ko. öljyt hemiin laittaisi niin öljynkulutus vaan lisääntyisi entisestään?
Nakuttaako muuten sinun kone lämpimänä tyhjäkäynnillä? minulla ainakin pitää jonkinmoista raksutusta, se on kuuleman mukaan "normaalia"
Kuinkahan ne on mitanneet ne sylinterinpaineet siellä huollossa, mielestäni oikea tapa olisi mitata ohivuotomittauksella, - ei puristuspainemittarilla.

Puristuspainemittaus joka suoritetaan tulpan reijästä autoa starttaamalla kertoo lähinnä vain akun kunnon
Ohivuotomittauksessa sylinteriin lasketaan ilmanpaineet ja mitataan kuinka paljon paine vajenee tietyssä ajassa ja lukemia verrataan toisiin sylintereihin. Saitko mitään dogumenttia mittauksesta?

Niin tuo lehtijuttu, - laita yhteystiedot mulle niin eiköhän me jotain keksitä.
s.posti = hemiset (ät) kymp.net
kotisivu, - joka ei liity mitenkään autoihin: Tervetuloa Hemiset Ky:n kotisivuille
2x300C is offline  
Reply With Quote
Old 08-23-2008, 08:59 AM   #227 (permalink)
Junior Member

Car: 2006 Chrysler 300C Hemi Touring
Member Number: 13637
Ölkki

Jos öljyä kuluu litra per 1000km niin joku on pielessä. Itse en osaa sanoa
omaa kulutusta mutta nyt oon ajanu reilu 20tkm edellisestä huollosta eikä mitään viitteitä että öljyä pitäis lisäillä. Mulla on pientä vuotoa joka johtunee tyyppiviasta eli talvella tiivisteet ottaa itseensä ja pudottaa muutaman tipan silloin tällöin. Korjataan seuraavassa huollossa.

Joku kyseli tyhjäkäynti-nakutuksesta lämpimänä, sekin kuuluu ominaisuuksiin.
Kun painetta tulee lisää nakutus häviää eli ei tarvi huolestua.

Quote:

aslakki is offline  
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 06:49 PM   #228 (permalink)
Junior Member

Car: 2008 Chrysler 300c Hemi SRT design
Member Number: 19027
22" ja tpms

Tervehdys,

Mulla on täällä rapakon takana hankittuna 2008 SRT design hemillä. Tässä on originaaleina 20x9 vanteet 245/45 renkailla. 22 tuumaisia vanteita olen ajatellu ja jo katellutkin. En tiedä vaan kannattaako ne sitten loppujen lopuksi ostaa. Sopiiko heittämällä 265/35/22 Chryslerin alle? Pitääkö varoa käännöksissä ja onko kyyti ollu miten paljon kovempaa sen jälkeen? Miten nuo renkaiden painetunnistin ko mallissa toimii? Jääkö evic länkyttämään sitä vai saako niihin tunnistimet siirrettyä uusille vanteille? Toivottavasti olis jollain tietoa ja kokemuksia. Olen ajanu ihan muutama sata mailia ja kasassa on vielä pysynyt. Ihan hieno peli!
hemiko is offline  
Reply With Quote
Old 09-18-2008, 09:59 AM   #229 (permalink)
Junior Member

Quote:
Originally Posted by 2x300C View Post
Moro!
Ei minulla ole öljyä kyllä kulunut nimeksikään. Ajettu nyt 25 000 km.
Nytkin on edellisestä öljynvaihdosta melkein 10 000 km ja öljynpinta on edelleen lähellä ylärajaa. Mitä öljyä sinulla on koneessa? Minulla on shell helix ultra 5W/40
Tämäkin on kyllä väärä öljy jos käyttöohjekirjaa lukee niin hemissä pitäisi käyttää 5W/20 öljyä, mutta sellaista öljyä ei taida olla kellään täällä Suomesta? Tosin voisi kuvitella että jos ko. öljyt hemiin laittaisi niin öljynkulutus vaan lisääntyisi entisestään?
Nakuttaako muuten sinun kone lämpimänä tyhjäkäynnillä? minulla ainakin pitää jonkinmoista raksutusta, se on kuuleman mukaan "normaalia"
Kuinkahan ne on mitanneet ne sylinterinpaineet siellä huollossa, mielestäni oikea tapa olisi mitata ohivuotomittauksella, - ei puristuspainemittarilla.

Puristuspainemittaus joka suoritetaan tulpan reijästä autoa starttaamalla kertoo lähinnä vain akun kunnon
Ohivuotomittauksessa sylinteriin lasketaan ilmanpaineet ja mitataan kuinka paljon paine vajenee tietyssä ajassa ja lukemia verrataan toisiin sylintereihin. Saitko mitään dogumenttia mittauksesta?

Niin tuo lehtijuttu, - laita yhteystiedot mulle niin eiköhän me jotain keksitä.
s.posti = hemiset (ät) kymp.net
kotisivu, - joka ei liity mitenkään autoihin: Tervetuloa Hemiset Ky:n kotisivuille

Terve taas alan ystävät!
Pahoittelen, että vastailen vasta nyt. Oli ulkomaan työreissua ja kiirusta töiden kanssa muutenkin niin pahuksesti. Mutta asiaan. Minulla on koneessa 5W/20 öljyä, joka on Moparin omalla logolla. Myyvät ainakin Konalan Autokeskuksessa ja sitä on myös huolloissa vaihdettu koneeseen (kallista, 11ekeä/litra). Tätähän tosiaan myös huoltokirja (ja jopa öljytikun päässä on tuo lukema) suosittaa. Voi siis olla yksi syy kulutukseen. Toinen voi olla se, että kesän aikana tuli "savuteltua" kumia aika reippaasti, eli kone kävi usein huippukierroksilla. Jenkkisivuilla myös totesivat öljynkulutuksen lisääntyvän kun konetta "rökitetään". Tein nyt syksyllä pitkän ajolenkin (lähes 3000 km) ajaen rauhallisesti ja huomasin, ettei öljyä kulunut ainakaan silmämääräisesti havaiten. Eli kaikki ilmeisesti ok.

Nakutus, olen kyllä kuullut myös jenkkisivustoilla tuosta - pitävät normaalina, minä en kyllä ole sitä vielä kuullut kertaakaan (koputetaan puuta).

Tuota putkisettiä en ole vielä tilannut, kun pahukset eivät vastaa sähköpostikyselyihini. Puhelimitse menee aina vastaajaan - lienee putiikki menossa nurin, tiedä häntä.

Millä renkailla aioitte talven ajaa? Itselläni oli viime talven Bridgestonen Blizzak kitkat - huonoimmat kitkarenkaat mitä olen ajanut. Nyt olen vaihtamassa Nokian Hakkapeliitta R SUV 225/60R18 kitkoihin, alle laitettuna koko satsi 1145 ekeä Vianorista.

Ei kun hauskoja syksyn ajeluja ja palataan (2x300C, kiitos linkistä, sulle laitoinkin jo viestiä).
karlos is offline  
Reply With Quote
Old 09-18-2008, 10:39 AM   #230 (permalink)
Junior Member

Quote:
Terve taas alan ystävät!
Pahoittelen, että vastailen vasta nyt. Oli ulkomaan työreissua ja kiirusta töiden kanssa muutenkin niin pahuksesti. Mutta asiaan. Minulla on koneessa 5W/20 öljyä, joka on Moparin omalla logolla. Myyvät ainakin Konalan Autokeskuksessa ja sitä on myös huolloissa vaihdettu koneeseen (kallista, 11ekeä/litra). Tätähän tosiaan myös huoltokirja (ja jopa öljytikun päässä on tuo lukema) suosittaa. Voi siis olla yksi syy kulutukseen. Toinen voi olla se, että kesän aikana tuli "savuteltua" kumia aika reippaasti, eli kone kävi usein huippukierroksilla. Jenkkisivuilla myös totesivat öljynkulutuksen lisääntyvän kun konetta "rökitetään". Tein nyt syksyllä pitkän ajolenkin (lähes 3000 km) ajaen rauhallisesti ja huomasin, ettei öljyä kulunut ainakaan silmämääräisesti havaiten. Eli kaikki ilmeisesti ok.

Nakutus, olen kyllä kuullut myös jenkkisivustoilla tuosta - pitävät normaalina, minä en kyllä ole sitä vielä kuullut kertaakaan (koputetaan puuta).

Tuota putkisettiä en ole vielä tilannut, kun pahukset eivät vastaa sähköpostikyselyihini. Puhelimitse menee aina vastaajaan - lienee putiikki menossa nurin, tiedä häntä.

Millä renkailla aioitte talven ajaa? Itselläni oli viime talven Bridgestonen Blizzak kitkat - huonoimmat kitkarenkaat mitä olen ajanut. Nyt olen vaihtamassa Nokian Hakkapeliitta R SUV 225/60R18 kitkoihin, alle laitettuna koko satsi 1145 ekeä Vianorista.

Ei kun hauskoja syksyn ajeluja ja palataan (2x300C, kiitos linkistä, sulle laitoinkin jo viestiä).

Tuli vielä mieleeni,että tämän palstan jenkkisivuilta olen jostain lukenut, että tuo nakutus on normaalia, mutta mahdollisesti johtuu nimenomaan väärästä öljystä. Pitivät oikeaa öljyä (SAE 5W-20) tärkeänä eritoten MDS:n kannalta. Lainaus manuaalista:

"NOTE:
Vehicles equipped with 5.7L engines must use
SAE 5W-20 oil. Failure to do so may result in improper
operation of the Multiple Displacement System (MDS).
Refer to Multi Displacement System under Starting and
Operating for details."

Että näin.

Palataan!

karlos is offline  
Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules