Chrysler 300C & SRT8 Forums banner

1 - 20 of 1960 Posts

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
MOI !

Muita 300C omistajia täällä ! ?

Other 300C owners here in Finland ! ?

Kaikki ovat tervetulleita mukaan !

B.R.
Fred :wave:

Hyvää Kesää Kaikille !

Attachments

·
Registered
153 Posts
Still taking my first steps on this board, took me a awhile to find this topic!

Joo, täällä ollaan, just sain vasta torstaina auton alle... 2 kuukautta kuulemma menee autokeskuksella, että saavat varmistuksen, että voi asentaa Eibachin 2" madallus jouset ja silti säilyttää takuun... Tahtois lyödä jo auton tonttiin kiinni!

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #4
groovyjay said:
Flying Finn näytti myös olevan täältä kurjalan ja köyhälän risteyksestä... :wave:
Iloisia kilometreja sit vaan!

Mulla kohta 15000 puhki. nyt tulossa jalopuusarja rapakon takaa. oottelen sitä kuin kuuta nousevaa.

Fred

·
Registered
153 Posts
Fred300C said:
Iloisia kilometreja sit vaan!

Mulla kohta 15000 puhki. nyt tulossa jalopuusarja rapakon takaa. oottelen sitä kuin kuuta nousevaa.

Fred
1896km oli nyt taulussa, edellisellä vessalla tuli tasan 80tkm 12 kuukaudessa, nyt kyydin laatu on sen verran maukkaampaa, että ei olisi ihme vaikka 100tkm menis ekan vuotena... ;)

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #6
Paljon km tulee sulle vuodessa. Nyt ainakin laatu sellaisia. Mulle vain 30000 vuodessa. On tilauksessa päästä kokeilemaan D versiota. Pitäis olla vääntöö kuin ruuti-pyssyssä.

·
Registered
153 Posts
Fred300C said:
Paljon km tulee sulle vuodessa. Nyt ainakin laatu sellaisia. Mulle vain 30000 vuodessa. On tilauksessa päästä kokeilemaan D versiota. Pitäis olla vääntöö kuin ruuti-pyssyssä.
Itse oikein tyytyväinen tohon dieseliin, todella hyvin saatu nakutus hiljennettyä pois kabiinista.

·
Registered
27 Posts
Muita 300C omistajia täällä ! ?

Täällä ollaan.
http://www.300cforums.com/forums/new-member-introductions-assistance/13962-new-member-europe.html

Myöskin
http://www.300cforums.com/forums/members/artman.html
edustaa mallikkaasti Suomea.

Ostin auton vaimolleni. Hän kun kuskaa lapsiamme 30 000km/v harrastuksiin, oli CRD luonnollinen valinta.

Niin, mitä on tullut autoon jo hankittua.
Talveksi kumimatot.
Toiset alkuperäisvanteet BFG 245/55/18 kumeilla.
Moparin kiillotettu alumiinimaski.
Wood dash kit saapui juuri, ja odottaa asennustaan.
http://www.edashkit.com/shop/ peruskitti #CR3005A keskikonsoliin ja ikkunan nostimien ympärille.
Sävy sopii hyvin Tortoisen kanssa.Täydet kitit ovat ehkä hieman liian "täydellisiä".
Viellä pitää miettiä ja sovitella kittiä. Jos näyttää liian halvalta, jätän asentamatta.
Laatu ei ihan täyttänyt odotuksia. Reunoilla muutamia rumia valujälkiä.
Odottelen myös http://www.22elite.com/NEW_SITE/consoleCovers.html
nahkoja keskikyynärnojaan. Saas nähdä miltä se sitten näyttää.
Keväällä viellä tummennukset ikkunoihin.
Isommat vanteet saavat odottaa.

Terveisin Tuukka

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #9
Moikka !

Kiva kuulla muista! Mulle kans km:ä n.30000 vuodessa. Alku keväästä ei ollu mulla vielä tietoa CRD:stä.
Tilattu on kans edashkit:ltä setti, tosin sen 82 osasen sarjan. Ei ole vielä saapunut. Jännään miten väritys sopii Tortoisen kanssa. Odotan mielelläni lisää kommentteja sinulta sopivuudesta.

Talvikumit 235/60 18" Nokia Hakkapeliitta 4:set. Pitoa ainakin löytyy riittämiin.
en vielä ole ostanu toisia vanteita, kun en oikein tidä mitä haluaisin tai kummosia.

Elite sivuilla myös käyty ja aika paljon muillakin vastaavilla on tultu pyörittyä.

Ikkunatummennukset on jo. Sen olen huomannu et taustapeilin automaattitummennus on ehkä vähän pielessä. Sais olla tummempi. Johtuneekohan noista kalvoista. Otin ne jo alkujaan joten en pysty vertailemaan ilman tummennuksia olevaan.

Kyynärnojaan kaipaisin hieman korkeutta lisää. Olen pohtinut korokepalan laittoa. Katsotaan mihin homma johtaa.

T:Fred :wink1:

·
Registered
5 Posts
Tervetuloa!

Welcome!

Nice to get new members from Finland!

Moro!

Tervetuloa mukaan! Mulla on maahantuojan kirjallinen vastaus madallukseen; muiden kuin nivelistöjen ja ohjausgeometrian muutoksen vaikutuksen piiriin kuuluvien osien takuu lakkaa, mutta muu takuu jatkuu normaalisti. Jouset tulossa (KW -40 mm) ja asennetaan heti kun tulee. Tuplaputkistollekin tuli lupa ja kommentti ettei vaikuta moottorin takuuseen.

Tummennuksetkin on ja tuplaputkisto laitettiin 2 viikkoa sitten. Kulutus laski yli 1 l satasella!!!! Moottorihan on 3,5 litranen kutonen. Uudet kulutuslukemat on mitattu myös vakionopeudella eli ei ole kuvittelua. Porvoo-Tampere-Porvoo keskikulutus rikesakon rajoilla ajaen oli 8,6 litraa! Eli uusi putkisto jopa maksaa itsensä takaisin, suosittelen. Tehotkaan ei varmaan laskeneet.

Flying Finnille jo kerroinkin että kesäksi tulee 22" kromivanteet ja vähän lisää kromia muutenkin. Sit saa riittää rakentelu.

...Ja eikun hanaa...(vai onkos toi Flying Finnin motto?)

·
Registered
153 Posts
Hyvä meininki. Missä meinasit ton KW:n paketin asentaa? Mikä on hinta sarjalla ja asennuksella? Onko teillä muuten kalvot myös etusivulaseissa? Kuinka tummat? Onko kuvia?

It meinaan vaan laittaa ton Startechin viritys sarjan ja madallus jouset ja 20 tai 22 vanteet, (mulla on tossa mun kesämossessa 20" 30-sarjan renkailla ja meno on aika "rankkaa", enkä todellakaan haluaisi samaa "fiilistä" 80tkm/vuodessa-käyttö peliin...

Nyt jo 3.5 tkm täynnä, ei mitää vikaa vielä, hienosti on mennyt kaikki -30 asteen pakkas aamut... :banana:

·
Registered
27 Posts
300C CRD on kuluttanut ensimmäisten 2 000km aikana taajama-ajossa
8,9 l / 100 km. Se pitää maksaa itse, ja spoii kukkarolle mainiosti.

PS. Koetan saada wood kitin asennuksen aikaiseksi lähipäivinä.
Pistän kuvia kunhan työ on tehty. Hieman "jännittää", nimittäin
kerran kun panelin paikalleen tökkäät, siinä on ja pysyy.
Sovitteluun ja hienosäätöön ei ole mahdollisuutta.
Siis kieli keskellä suuta ja vakaata kättä ;-)

·
Registered
153 Posts
Flying Finn said:
Koetan saada wood kitin asennuksen aikaiseksi lähipäivinä.
Pistän kuvia kunhan työ on tehty. Hieman "jännittää", nimittäin
kerran kun panelin paikalleen tökkäät, siinä on ja pysyy.
Sovitteluun ja hienosäätöön ei ole mahdollisuutta.
Siis kieli keskellä suuta ja vakaata kättä ;-)
Onko noi jollain 3M teipillä kiinni? Niitähän voi usein lämmittämällä irroitella...

·
Registered
27 Posts
groovyjay said:
Onko noi jollain 3M teipillä kiinni? Niitähän voi usein lämmittämällä irroitella...
Jep, 3M:ällä tulevat kiinni. Puhdistuksen jälkeen pinnat käsitellään viellä
3M 95 Primerillä, joka varmistaa paneleiden pysymisen.
Sopivasti lämmittämällä panelit varmasti irtoavat, tuskin ehjänä, mutta kuitenkin.
Primeri saattaa myös haalistaa alkuperäistä panelia ?
Tarkkana saa olla, muuten tulee lisäkustannuksia.

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #15
Mulla kulutus kaupunki/maantie n. 11.8l. Kesällä aavistus vähemmän. Maantiellä tippuu n. 10.5l.
Kaasujalkakaan ei pitäisi olla omasta mielestä mikään raskas.
Mitä tuplaputkisto tuli kustantamaan? Voisin olla kiinnostunut asiasta.

·
Registered
153 Posts
Kivasti tippui kulutus tuolla tuplaputkistolla näköjään. Mulla CRD:n kulutus ollut karvan yli 9 koko ajan, johtuen siitä, että 80% ajosta tapahtuu kaupungissa. Maantiellä kulutus tippuu nopeesti...

·
Registered
27 Posts

·
Registered
153 Posts
Flying Finn said:
Saapui tänään tuo "nahkalätkä" keskikyynärnojaan.
http://www.22elite.com/NEW_SITE/consoleCovers.html
Nahka on juuri oikean väristä ja laatuista. Ompeleet korkealaatuisia.
Asennuskaan ei periaatteessa näyttäisi hankalalta.
http://www.22elite.com/300C/Installation/Console%20Cover/index.htm
Täytyy kuitenkin miettiä, josko antaisi ammattilaisen tehtäväksi.
Hintaa tuli veroineen ja rahteineen noin 90 euroa.

Onko kokemuksia nahkaliimoista ja niiden käytöstä ?
Mä tilaan ton kanssa nyt saman tien, mikä sisustan väri sulla on? Tilasitko oviin ne snadit toppaukset? Otitko ton kyynärnojan pehmustuksella vai ilman? Mulla on kaveri ammatti verhoilija ja annan sen tehdä ton muutamalla kymipillä, ei viitsi itse ruveta turamaan, vaikkei pahalta näytäkään, niin liimojen hakuun ja harjoitteluun menee usein se pari kymppiä...

Laita ihmeessä raporttia ja kuvia miten homma etenee...

·
Registered
27 Posts
groovyjay said:
Mä tilaan ton kanssa nyt saman tien, mikä sisustan väri sulla on? Tilasitko oviin ne snadit toppaukset? Otitko ton kyynärnojan pehmustuksella vai ilman? Mulla on kaveri ammatti verhoilija ja annan sen tehdä ton muutamalla kymipillä, ei viitsi itse ruveta turamaan, vaikkei pahalta näytäkään, niin liimojen hakuun ja harjoitteluun menee usein se pari kymppiä...

Laita ihmeessä raporttia ja kuvia miten homma etenee...

Jakkarat ovat vaaleaa nahkaa, ja Light Greystone / Match Stitching oli
juuri oikea "match". Kaveri toimitti tavaran nopeasti ja mallikkaasti.
Tilaukseen jouduin lisäämään erillisellä PayPal laskulla rahteja 20$, joten summaksi tuli
lisäpehmusteilla 55+5+7,95+20$ plus 14,54 euron tullit.
Mainitse tilatessasi, että olet foorumin jäsen.

Öhöm, tota, tekisköhän se sun kaveri samalla ton munkin ?
Ei paineita, nimittäin onhan noita verhoomoja ja homman voi näprätä itsekkin.
Asustelen Espoossa.

PS. Jos sulla ei ole PayPal:ia, voin hoitaa tilauksen puolestasi.

·
Registered
153 Posts
Flying Finn said:
Jakkarat ovat vaaleaa nahkaa, ja Light Greystone / Match Stitching oli
juuri oikea "match". Kaveri toimitti tavaran nopeasti ja mallikkaasti.
Tilaukseen jouduin lisäämään erillisellä PayPal laskulla rahteja 20$, joten summaksi tuli
lisäpehmusteilla 55+5+7,95+20$ plus 14,54 euron tullit.
Mainitse tilatessasi, että olet foorumin jäsen.

Öhöm, tota, tekisköhän se sun kaveri samalla ton munkin ?
Ei paineita, nimittäin onhan noita verhoomoja ja homman voi näprätä itsekkin.
Asustelen Espoossa.

PS. Jos sulla ei ole PayPal:ia, voin hoitaa tilauksen puolestasi.
Tilasin eilen omaani, toivottavasti tulee tosi nopeesti! Näen huomenna kaveria joka tapauksessa, joten kysäsen samalla, jos tekis kaks noita kyynärnojia samoilla lämpimillä, ei pitäisi olla mikään iso rasti. Itse asustelen täällä pöllölässä (Järvenpää), joten matka ei mikään paha, ja kaikki päivät kuitenkin isolla kirkolla...:wall:

1 - 20 of 1960 Posts
About this Discussion
2K Replies
199 Participants
Jakki2
Chrysler 300C & SRT8 Forums
Join the 300c forum community to discuss the Chrysler 300c, SRT8, horsepower specs, AWD system and so much more!
Full Forum Listing