Chrysler 300C & SRT8 Forums banner

21 - 40 of 1960 Posts

·
Registered
27 Posts
groovyjay said:
Tilasin eilen omaani, toivottavasti tulee tosi nopeesti! Näen huomenna kaveria joka tapauksessa, joten kysäsen samalla, jos tekis kaks noita kyynärnojia samoilla lämpimillä, ei pitäisi olla mikään iso rasti. Itse asustelen täällä pöllölässä (Järvenpää), joten matka ei mikään paha, ja kaikki päivät kuitenkin isolla kirkolla...:wall:
No niin, pistit tuulemaan saman tien !
Minulle nahkapäälinen saapui tilauksesta kahdeksassa päivässä, joten ensikuun alkupuolelle menee, ennenkuin voit omasi tullista noutaa.

Olisin kiitollinen jos tosiaan kysäisisit kaverilta, josko tekisi kaksi samaan syssyyn.
Jos homma onnistuu, kiikutan omani sitten ilmoittamaasi osoitteeseen.

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #23
Ei paha ollenkaan. Oikeastaan hyvän näköinen.
Millainen laatu on ?
Mun tilauksesta ei ole vielä kuulunut mitään.

·
Registered
153 Posts
Flying Finn said:
No niin, pistit tuulemaan saman tien !
Minulle nahkapäälinen saapui tilauksesta kahdeksassa päivässä, joten ensikuun alkupuolelle menee, ennenkuin voit omasi tullista noutaa.

Olisin kiitollinen jos tosiaan kysäisisit kaverilta, josko tekisi kaksi samaan syssyyn.
Jos homma onnistuu, kiikutan omani sitten ilmoittamaasi osoitteeseen.
No niin, onnistuu kyllä, laitoin sille ton "kasaus" linkin ja sanoi, että olisi voinut tehdä koko paketin, mutta nahan hakemisessa olisi voinut tulla ongelmia. Ilmoittelen kun oma noja saapuu, niin viedään samalla molemmat.
:wall:

·
Registered
27 Posts
Fred300C said:
Ei paha ollenkaan. Oikeastaan hyvän näköinen.
Millainen laatu on ?
Mun tilauksesta ei ole vielä kuulunut mitään.
Tervehdys Fred.

Juu, kuvissa kaikki näyttää aina niin hyviltä.
Itse olen ihan tyytyväinen. Mutta ainahan nämä "aftermarket" panelit ovat
vähän halvan näköisiä. Jos nyt vertaan vaikka jeepissäni oleviin oikeisiin
puupaneleihin. Jouluna Amerikoissa näin yhden auton, jossa oli ko. setti.
Silloin kyllä päätin, että ei tuu mun autoon. Mutta kun olen aina tykännyt
puukoristeista autossa, ja netissä kuvat ovat niin komeita, päätin tilata setin
ja katsoa, josko kumminkin. No tänään sen asensin, ja ihan kiva tuli.

Laatu oli hyvä, mutta ei perfect. Mukitelineen kannen panelissa oli valuvirhe,
joka oli veistetty tehtaalla tökerösti. Mielestäni osa olisi kuulunut roskiin.
Tosin valuvirhe on siinämäärin pieni, ettei sitä huomaa, ellei tarkkaan katso.
Muutaman pienen valujäämän jouduin reunalta veistämään pois.
Paneleiden kaikissa reunoissa näkyy myös noin 1,5mm kaksipuoleista 3M tarraa
jolla panelit ovat kiinni. Aamupäivällä vietin tunnin partakoneen terän kanssa
siistien hieman reunoja. 3M on vaaleahkon harmaata, ja siksi värjäsin kaikki reunat
sprii tushilla mustiksi. Ilman siistimisiäkin kitti olisi varmasti näyttänyt ihan hyvältä,
mutta päätin kuitenkin näin tehdä.
Tämän jälkeen sovittelin paneleita paikoilleen ja suunnittelin askelmerkkejä asennukseen.
Sitten vaan auton panelit puhtaiksi ja kitin mukana tulevaa 3M primeriä pinnoille.
Föönillä tarrapuoli lämpimäksi ( paneleiden oltava lämpimät myös ) ja panelit
paikoilleen.
TÄMÄ PAIKKA HIEMAN HIRVITTI, NIMITTÄIN TAVARA JYMÄHTÄÄ NIIN KOVAA
KIINNI HETI KOSKETUKSESTA, ETTÄ PALUUTA EI OLE. EI LÄHDE EHJÄNÄ IRTI.
EI VAIKKA LÄMMITTÄISIT.
Oikean takaoven ikkunan-nostajan ympärille tulevaan osaan onnistuin saamaan
pienen "vekin". Onneksi ei näy kuin takamatkustajalle, ja ei ole kovin paha.
Sovitus osilla on varsin hyvä, mutta väkisinkin jää hieman "taustoja" reunoilta näkyviin.
Siksi mielestäni halvan näköinen. Mutta kokonaisuus vieraan silmin varmasti komea.

Omani saapui http://www.edashkit.com/ putiikista 10:ssä päivässä.
Kyseinen yritys valmistaa kittejä joita monet muutkin kauppaavat.
Hinta oli edullinen verrattuna muihin, ja en löytänyt muilta valmistajilta
kittejä joissa olisi maininta tortoisen yhteensopivuuteen.
Kitti on walnut burlwood, joka siis on lähinnä tortoisea, ja niin se kyllä onkin.
Tulli oli 4,5% ja siihen viellä ALV.

Kun saat kittisi, vietä tovi jos toinenkin miettien asennusta ja mitä
osia aiot käyttää. Siis paljon kahvia ja tupakkaa ennenkuin ryhdyt hommiin.

Mukavia askarteluhetkiä, ja pistä kuvia kun olet saanut urakan tehtyä.

Tuukka

·
Registered
27 Posts
groovyjay said:
No niin, onnistuu kyllä, laitoin sille ton "kasaus" linkin ja sanoi, että olisi voinut tehdä koko paketin, mutta nahan hakemisessa olisi voinut tulla ongelmia. Ilmoittelen kun oma noja saapuu, niin viedään samalla molemmat.
:wall:
Super hieno homma. Kiitoksia kovasti vaivannäöstä !
Ilmoita sitten hyvissä ajoin, minne "skinit" kiikutan.
Lähden reissuun, ja palaan 05.02.2005. Lueskelen kyllä
sähköpostia ja seikkailen foorumilla reissunpäällä.

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #29 (Edited)
Kiitoksia kovasti vaivannäöstä !

Odottelen omaani innolla!
Löysin viikolla ohkasen LED-valon peräkonttiin Ohlsonilta. 19 pientä valkoista LEDiä. Hal. n. 58mm ja paksuus 4-5mm. Pistin alkuperäisen valon rinnalle.
Ei muuta kuin konttiin makamaan ja lamppu hattuhyllyltä "alap. siis" poies.
Johdot alkuperäisten rinnalle. LED-valon takapuolella on ohut kiinnitysrengas jonka voi ruuvata mukana tulevilla ruuveilla kiinni. Ulkokuori kierretään paikalleen, siinä on.

Attachments

·
Registered
23 Posts
Moikka

Yksi suomalainen lisää 300C omistajien joukkoon. Oma yksilö on nyt ollut 5 päivää ajossa. Asentelin tuossa handsfree -sarjan tämän forumin ja lx-forumin todella hyvien verhoilun irrotusohjeiden perusteella.

Helppoa kuin heinänteko. Ainut "ongelma" oli MUTE nastan numerointi joka onkin 25 eikä 15 kuten aiemmin. On muuten upeasti tilaa asennukselle kojelaudan uumenissa - ihan toista kuin edellisessä kulkineessa.

Oletteko modanneet "suomiautoissa" tuota valokatkaisijaa? Irrotin nupin ja AUTO asento on olemassa, mutta ilmeisesti hämäräryyden tunnistus pitäisi ohittaa jotenkin - onko kokemusta?

Topias

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #32
Mukaan vaan

Moikka!

Mukaan vaan joukkoon 3-satasien.

En ole mut olen aatellu tehdä sen.
Täytyypä tutkia asiaa kunhan kerkiää.

T:Fred

·
Registered
23 Posts
Nahkaa

Tilata päräytin tänään tuon keskinojan nahkapäällisen ja samalla noi ovien kyynärnojapehmusteet. Saapas näkee miten nopeasti nuo saapuvat, ainakin Paypal antoi veloituspalautteen samantien :cool:

Ohjelmassa onkin sitten verhoilua oikein urakalla - tallin perällä on ollut jo kohta kuukauden päivät odottamassa uusi täysnahkasetti pääsyä koristamaan museoavoni jakkaroita....

Topias

·
Registered
3 Posts
Käsi pystyssä

Oma 300C CRD tulee kolmen päivän kuluttua. Onneksi löysin tämän "vertaisryhmän", jossa tuntuu olevan erittäin pätevän oloista keskustelua.

Tuosta valokatkaisijan modauksesta puheenollen, autokauppias onnistui myymään minulle valoautomatiikan erikseen hintaan 250€ (sis. asennuksen). Myyjän mukaan tuo valoautomatiikka on sellaisessa tulitikkuaskin kokoaisessa laatikossa, joka asennetaan koelaudan taakse. Luulisi ettei kyse ole kovinkaan monimutkaisesta laitteesta, joten siinä olisi mielenkiintoinen haaste jollekin reverse engineerille. Ohjeet jakeluun ja kolvi käteen.

Muutoin tuo valoautomatiikka tuntuisi olevan sen verran helppo asia järjestää, että maahantuoja asentaisi sen vakiovarusteeksi tänne pimeään pohjolaan tuotaviin autoihin.

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #35 (Edited)
Moikka !

Mukaan vaan Pouros !

Selasin tota "kässäriä" ja mielestäni siellä pitäisi olla tuulilasin edessä joku anturi kuten kuvassa näkyy. Johdotuksesta en ole saanu selvää.

Attachments

·
Registered
23 Posts
Tulitikkuaski automatiikka

Moikka

Pouros - jahka saat oman 300C:n alle, niin kertoileppa mimmoinen tuo sinulle myyty ajovalomuisti on.

Paremman puoliskon Grand Cherokeehen (2.7 CRD) kun moinen asennettiin, niin sen toiminta on muuten ok, mutta se sytyttää valot heti kun kääntää virrat päälle. Diiseliä 25 asteen pakkasessa käyntiin hehkuttaessa hiukan pöljää etten sano. Tuossa ei ole mitään tunnistusta öljynpaineesta tahi latauksesta, joka kertoisi että sytytä valot automatic pls vasta kun kone käy!

Onnea oivallisen autovalinnan johdosta - tuo on upea auto!

Topias

·
Registered
23 Posts
Nahat saapui

Tänään kävinkin sitten noutamassa 22 Eliten paketin tullista. Maksettuani tullia ja alvia yhteensä 59,13 egee sain paketin matkaan. Väri ja laatu on hintansa väärtti! Viikonloppuna asentelen nuo paikoilleeen. Oviin tulevat pehmusteet on laadukkaasti tehty - pehmusteen alla on kovalevynpala, jossa puolestaan kiinnitystarrat. Kovalevyn reunaan on jyrsitty ura, johon nahan reuna on taivutettu ja nidottu, joten kiinnityksen jälkeen tuo kestää kriittisenkin tarkastelun myös sivulta päin katsottuna.

Jokohan kesikset heittäis alle?

Topias

- Haa, nahat on asennettu. Noin tunnin homma ensikertalaiselta pähkäilyineen. Ovipehmusteissa ei kauan nokka tuhissut, mutta keskikonsolissa oli hiukan askarreltavaa. Sanosin, että max 30 min homma jos tekis toisen kerran ;)

·
Registered
3 Posts
Kokemuksia

Ensimmäiset 2000 km takana uudella 300C CRD Touringilla ja hyvin on mennyt. Valomuisti toimii, mutta kuten topias mainitsi valomuisti toimii hieman "puolivillaisesti". Valot menevät päälle jo hehkutuksen yhteydessä. Toinen ongelma ilmeni takaistuinten turvavyökiristimien kanssa, jotka toimivat jossakin räikkä-moodissa eli eivät anna yhtään löysiä.

Chippaus oli mielessä ennen kuin sain auton alle, mutta tuntuu tuo suorituskyky olevan aika hyvä vakionakin. Onko tietoa miten Chryslerin maahantuoja/huolto suhtautuu tuohon Startechin virisarjaan noin takuun kannalta?

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #40
Takaturvavyöt

Mulla on kans takavöiden kanssa sama juttu, eivät jousta lukittuaan yhtään.
Koeajoin CRD ja puhtia tuntui olevan riittämiin, enemmän kuin 3.5l.
2.7l tuntui olevan aika laiska ja sai kengittää et pääsi liikkeelle.
HEMIäkin olen kokeillut, puhtia kuin pienessä kylässä, mutta hinta on kova.

21 - 40 of 1960 Posts
About this Discussion
2K Replies
199 Participants
Jakki2
Chrysler 300C & SRT8 Forums
Join the 300c forum community to discuss the Chrysler 300c, SRT8, horsepower specs, AWD system and so much more!
Full Forum Listing