Chrysler 300C & SRT8 Forums banner

41 - 60 of 1960 Posts

·
Registered
3 Posts
SRT8 Suomen hinnastossa

SRT8 on mainittu myyjien tuoreimmassa hinnastossa. Hinta oli muutaman sadan euron tarkkuudella 90 000 €. Nyt vain odotellaan koeajokierroksen alkamista... :biggrin:

·
Registered
23 Posts
Ongelma paratiisissa

Vaihdoin kesärenkaat alle tuossa jokunen päivä sitten ja hämmästys oli suuri, kun uusien vanteiden ja renkaiden tasapainotus olikin aivan pielessä. No takuuna painot uusiksi - sama juttu, ravistaa niin maan perusteellisesti. Tutkailtavaksi uudelleen paikalliselle jälleenmyyjälle ja kas, ongelma selvisi. Kolmesatasen jarrulevyt on kiinni jousiprikoilla pyöränpulttien ympärillä - noi prikat mahtuu orkkisvanteen alle, mutta ei tarvikevanteiden! Prikat pois ja tärinät samantien. Diileri osasi taas asiansa mallikkaasti, vaikka hetken tuota pitikin miettiä!

Vielä kun sais ton ajovaloautomatiikan...

Turvavöiden kanssa mulla sama juttu - ja taitaa olla koko konsernin tuotteiden ominaisuus, myös Grand Cherokeen takavyöt on tommoset "räikkämalliset".

topias

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #45 (Edited)
Tervehdys Kaikille !

Reipaasti vuosi takana kraisun kanssa. Kilometrejä nafti 30000 vasta.
Muutamia asioita jotka pukannu tien päällä.

jarrut jääneet päälle kiihdytettäessä (VMM319 abs)
pyyhkijät toimineet ilman sadetta tai kun pistää vilkun päälle
vasen takaikkuna toimimattomana muutaman päivän. onneksi kiinni nasennossa
kuskin ikkuna seilasi alas/puoltaväliä hetken
takaturvavyöt lukkiintuvat liian helposti
taka keskim. turvav. lukon vyö liian lyhyt, hankala saada kiinni varsinkin lasten ja vanhusten
mittarivalot vilkkuvat ja jättäny kerran käynnistymättä - akku vaihdettu - ok
penkinlämmittimen kytkimen merkkivalo sammunu

tässä joitakin juttuja.

·
Registered
23 Posts
Reilu puoli vuotta takana

Onpas Fredillä ollut ongelmia - toivottavasti eivät toistu. Itselläni nyt 20tkm takana ja ongelmana ainoastaan takalasin pesimen tihkukytkennän katkaisija. Se ei todellakaan tottele ensimmäistä painallusta (ainakaan kylmänä) - pesuripuoli samassa katkaisijassa toimii moitteettomasti.

Ajovaloautomatiikkaa kaipaan edelleen - jostakin kuulin, että viimeisimmissä EVIC versioissa olisi jo mahdollista Starscanilla ohjelmoida Suomeenkin kelvollinen (=laillinen) ajovaloautomatiikka. Paikallinen huolto ei asiasta mitään tiennyt eikä myöskään softaversiota päivittänyt - mulla on edelleen alkuperäinen 4.05.

Kulutus liikkuu 8 litran pinnassa maantieajossa ja noin 9.5 litrassa kaupunkiajossa.

Liekkö kukaan lastuttanut - se voisi olla kiva lisä.....

·
Registered
36 Posts
Tervehdys!

Löysin vasta sivuille, mutta täällähän on käynnissä mielenkiintoisia juttuja 300 C:n kokemuksista. Mulla on takana 120 000 km ja kaikenlaista pientä ja vähän isompaakin vaivaa ollut, mm. laturi, ajovaloumpiot, takaluukun avauskatkaisin, takalasin pyyhkijän katkaisija jne. Nyt on uusi katalysaattori tilauksessa (ollut jo kuukauden:thumbsdow !!), mut onneks ei estä ajoa.

Mutta puolustukseks täytyy sanoa, että takuu asiat toimivat erinomaisesti. Ja onhan noita vikoja ollut muissakin merkeissä...

Itse autohan on mitä parhain, muotoilu ja ajo-ominaisuudet ovat loistavat eli tyytyväinen olen!

Kohta pitäs vissiin lyödä nastapyörät alle, ettei lipsahda...:cool:

·
Registered
74 Posts
Discussion Starter #48 (Edited)
Tervetuloa mukaan MTH !

Jopas on sattunut sinullakin. Toivottavasti lista ei enää pitene.

Jutuntynkää tänne vaan reippaasti.

Huomatkaa et ESP ei toimi R asennossa !
Testattu on :)

T:Fred

·
Registered
25 Posts
New member

Terve vaan kaikille!

Enpä ole ennen huomannut että täällä on myös suomalaisille oma osuus... Pitääkin ruveta pistämään paikallisia kommentteja tänne, myös kuvan voisi ottaa pirssistä ennenkuin iltapäivällä tulee taas talvigummit alle.

Huomasin tuolla aiemmin kommentteja että kulutus olisi laskenut tehoputkella; jos jollain on lisää tietoa tuosta niin saa ilmoitella. Nykyisin tuo keskikulutus on tuollaiset 14-15 litraa joten olishan se kiva saada siitä jotain pois. Tosin kaipa se vähenisi jos tuota jalkaa opettelisi ojentamaan vähemmän...

Itse olen avannut valokytkimen ja saanut sieltä tuon automaattiasennon esiin; pitäisi vielä nyt tutkia uudelleen foorumia että mistä sen herkkyyttä voi säätää sillä nyt ei valot mene päivällä automaattisesti päälle... Vinkkejä tuostakin voi antaa jos joku on tuon säätökohdan jo löytänyt.

·
Registered
16 Posts
Heissan vaan herroille!

Itellä on ollut heinäkuun alusta asti Sedan-Hemi ulkoilutettavana Tampereella, parin suoran jälkeen napsahtaa 17tkm mittariin. Ihan huolivapaa ei ole tuokaan auto ollut, tulin juuri tilaamasta laatikon sisäänmenoon uutta o-rengasta (hikoillu koko kesän, viime viikolla alkoi tiputtamaan). En istu takapenkillä, joten en noista turvavöistä osaa sanoa, mutta jotain negatiivista niistä aina välillä kuulee. Muita ongelmia: Murtunut poikittaistuki laatikon takana, takaovesta katkennut kromilista (ovea avatessa oli ilmeisesti päässyt irti liimauksesta, veti skraidun etuoveen ja katkesi) ja muutaman kerran toistunut sähkövika, joka sytyttää muutamia varoitusvaloja, sekä kytkee vedon ja jarrutehostimen pois (tapahtunut pari kertaa vaihtaessa R:ltä D:lle, kerran normaalin jarrutuksen jälkeen heti auton pysähdyttyä, selviää aina käyttämällä virtoja pois päältä).

Muuten pelaa kuin unelma, vaikken täksi kesäksi ehtinytkään saada kunnollisia renkaita alle.

Tuossa vielä kuva autosta: http://basse.fi/gallery/v/mobiilit/hemi/hemi_aallonmurtaja.jpg.html

//basse

·
Registered
25 Posts
Jahas,

Täytyypä kai sitten minunkin lyödä vikalistani tänne...

Auto siis on 300C Hemi farmari joka ollut mulla alla maaliskuusta ja kilsoja on tullut parikymmentätuhatta.

Ensimmäinen ongelma minulla auton kanssa oli meteli; siis farmarin takaosasta kuuluva tiemelu oli niin kova että motarilla ollessa takapenkillä ei kuullut mitä etupenkillä puhuttiin. No, kesällä purin takaosan ja laitoin sinne sekä bitumimattoa että noicekilleriä suhteellisen reippaasti. Tuo vähensi meteliä huomattavasti mutta silti auto on minusta yllättävän metelikäs motarilla. Ehkä osana ovat nuo mun suhteellisen rajut gummit...

Sitten muita ongelmia; takaturvavyöt, ne todellakaan ei vapauta kun kerran ovat ottaneet kiinni, eli jos niin käy, pitää vyö avata... Tämä kuulemma on ominaisuus eikä vika sanottiin huollossa.

Tuhkakuppi ei mennyt takaisin kuin joskus kun sitä huvitti, no onneksi en polta... Lopulta se vaihdettiin takuuna.

Vasen takaikkuna ei auennut lainkaan ja oikea etuikkuna vain kuskin nappuloista.

Joskus kun autoa peruuttaa kylmänä niin vaikka peruutuksen jälkeen painat jarrun pohjaan, automaattilaatikko ei vapauta vaan yrittää vain peruuttaa... Kun sitten pistät D:lle niin kaikki taas ok.

Etupäässä kolisee kovasti mukulakivillä yms. Tuota tutkittiin pariinkin kertaan huollossa ja lopulta ne päättivät että sitä ääntä pitää jarrupalat tai jokin muu siellä. Totta on että jos jarrutan mukulakivillä niin tuo kolina poistuu, ei vaan aina viitsisi toisella jalalla jarrua painaa kun Espalla ajelee...

Muuten kyllä ollut autoon tyytyväinen; automaattilaatikko voisi ehkä olla hieman fiksumpi eikä aina vaihtaa pienintä mahdollista pesään kun polkaisee, lähtis se tuolla väännöllä isommallakin vaihteella...

Kulutuksesta muuten sellainen kommentti että vaikka normaalikulutus mulla on jossa 14litraa niin eilen tulin 250km keskikulutuksella 8.4l/100km! Eli jos ajelee 80km/h talvirajoituksilla niin eipä tuo noin painavaksi ja tehokkaaksi paljoa vie!

Kuvia ei jostain syystä tullut autosta kesän aikana otettua joten piti räpsätä kännykällä pari kuvaa perjantaina vesisateessa ennenkuin talvikumit tuli alle. Nuo löytyy tuolta oman profiilini galleriasta.

Jos jollain siis on kokemusta meilläpäin myytävistä tehoputkista niin saa kommentoida.

·
Registered
16 Posts
Kivat pallot alla sulla! 22"? Mitkä kumit? Olen miettinyt jotain 20"-22" kromia ensi kesäksi alle... Miltä tuntuu ajaa ja matkustaa noilla palloilla?

//b

·
Registered
25 Posts
basse said:
Kivat pallot alla sulla! 22"? Mitkä kumit? Olen miettinyt jotain 20"-22" kromia ensi kesäksi alle... Miltä tuntuu ajaa ja matkustaa noilla palloilla?

//b
Joo 22" vanteet on nuo ja 265/35 gummit. Mun mielestäni ei ollut mitenkään mahdoton ajaa ja ulkonäköön vaikutti kyllä oikein huomattavasti!

Auton alustaa ei ole muokattu mitenkään joten vanhoihin kivirekiini verrattuna tuo ei ollut edes matkustajien mielestä paha. No, se täytyy myöntää että ajonopeus Espalla kyllä vähän laski... :)

·
Registered
36 Posts
No niin, taas on auto pajalla! Sähköinen kaasupoljin (ETC) lakkasi toimimasta eikä kone hakenut kuin 3000 kierrosta, vaihde päällä ei sitäkään. Vikakoodeja löytyi vaikka millä mitalla ja nyt tutkitaan et mikä on aluperin vikana. Ottaa päähän!!

·
Registered
16 Posts
Kiitos :)

Onko muuten teille käynyt tämmöstä, kun mulla tänään (Tampereella kunnon lumimyrsky, -2 pakkasta) peruuttaessa kahteen otteeseen peruutustutka varoitteli olemattomista esteistä (tarkistin, ettei ollu jäätä tai lunta puskurissa) ja molemmilla kerroilla lyhyen matkan jälkeen at:n näyttöön tuli "Service Park Assist System"?

//b

·
Registered
16 Posts
Tuli vielä mieleen, että tekisi vähän mieli avautua 300:n suunnittelusta, kun esimerkiksi niin yksinkertaiset, halvat ja tärkeät vehkeet kuin sähköllä taittuvat peilit ja pyyhkimien lämmitys puuttuu. Vanhasta -03 Grand Voyagerista nuo löytyvät vakiona, vaikka on ihan eri luokan auto... Myös takalasin lämmityksen ajastin tuntuu hassulta. Hyvä sinänsä, ettei se jää päälle turhaan koko ajon ajaksi, mutta esimerkiksi tänään kaupungissa koko iltapäivän surratessa olisi ollut huippukätevää voida kiertää ajastus, koska ikkuna veti jäähän heti kun lämmitys sammui.

//b

·
Registered
36 Posts
basse said:
Kiitos :)

Onko muuten teille käynyt tämmöstä, kun mulla tänään (Tampereella kunnon lumimyrsky, -2 pakkasta) peruuttaessa kahteen otteeseen peruutustutka varoitteli olemattomista esteistä (tarkistin, ettei ollu jäätä tai lunta puskurissa) ja molemmilla kerroilla lyhyen matkan jälkeen at:n näyttöön tuli "Service Park Assist System"?

//b

Jep, tuttu juttu on viime talvelta. Todennäköisesti siellä on vähän jäätä jonkun sensorin "kuopassa". Ei kuulemma tarvi paljoa kun alkaa varoitella turhaan.

Mulla auto vieläkin pajalla, mut antoivat sentään uudenkarhean Micran korvikkeeks... :cool:

41 - 60 of 1960 Posts
About this Discussion
2K Replies
199 Participants
Jakki2
Chrysler 300C & SRT8 Forums
Join the 300c forum community to discuss the Chrysler 300c, SRT8, horsepower specs, AWD system and so much more!
Full Forum Listing