Chrysler 300C & SRT8 Forums banner

1941 - 1960 of 1960 Posts

·
Registered
Joined
·
19 Posts
Kuinkas se kaukokäynnistys pelaa, ku faceliftissä vissiin ei ole virtalukkoa? Esisarjassa on perinteinen virtalukko. Täytyykö se jotenkin ohjelmoida?
 

·
Registered
Joined
·
63 Posts
Tässä video esisarjan asennuksesta
ja Facelift malleista en tiedä. Mutta on niillekin kaukokäynnistimiä. Ehkä tää mun tilaama malli käy myös tuoreemmille kipoille, jos niissä ei ole nappikäynnistystä Flashlogic - FLRSCH5

Purkki pitää ohjelmoida automallikohtaisesti moottorin koon, vuosimallin, jne. mukaisesti.
 

·
Registered
Joined
·
2 Posts
Heissan!

Taas uusi soumalainen esittäytyy. Viime kesän lopussa paukahti pihaan tuollainen 07. Hemi.
Katsurin kanssa käytiin toissapäivänä keskustelua ja nyt olis hyvät neuvot tarpeen:

- ymmärtääkseni nää 8koneiset syö etupään tukivarsia ku hullut puuroa. Muilla sivustoilla sanotaan, et kannattaa laittaa SRT osat, mutta esim. us-partsin henksu totes, että heillä myydään samalla tuotekoodilla molempiin noi, eli onko kokemusta, että mistä ja miten saisi vähän jytkympää osaa tuonne eteen?

- Eihän kellään vahingossakaan ole ollut laahaavia etujarruja? Itsellä oikealla etummainen laahaa kivasti ja olen nyt miettinyt, jos laittaisi aftermarket jarrusatulat, meneekö nää katsurille läpi vai pitääkö muutoskatsastaa?

- Ilma-alustasta:eek:nko kellään, miten toimii pakkasella ja onko rahansa väärti (tiedän, kyseessä 11v vanha jenkkiauto, jolloin lähinnä omaan kivaan ennemmänkin ku suoranaiseen jälleenmyyntiarvon nostamiseen)

- parkkitutka ei tunnu toimivan, enkä ole googlella löytänyt, muuta ku irtoantureita, jolloin tarvitsen ilmeisesti jonkun fiksumman obdII vehkeen, jolla tuon voisi diagnosoida.

- Vakionopeudensäädin on mestoilla, mutta ei läsnä, voiko tämän vain kytkeä päälle vai liekö tässäkin vaan ongelmana, että vehjes on rikki?

yt: Japi.
 

·
Registered
Joined
·
63 Posts
Etupään nivelet on kulutustavaraa. Painava etupää ja kuskit ketkä kääntävät renkaita auton ollessa paikallaan, ovat liikaa noille osille. Jos renkaita kääntää, tulisi auton liikkua edes hivenen. Koskee myös muita automerkkejä. Mutta nuo osat. Rockautosta moni tilaa, jotkut ebaystä, joku Suomesta. Laita alle kunnon osaa, vähintään Moogin. Niin ja halvoista osista tulee vain paha mieli. Ja samaa nivel-/tukivarsiosaa kaikissa malleissa on. SRT:ssä on isommat jarrut, ja siksi tukivarsi jossa jarrunapa on kiinni, on erilainen, mutta sitä ei vaihdella. Mikä osa oli väljänä?

Jarrusatulat voi alkaa jumittamaan. Osta suosiolla samanlainen (uusi) satula mäntineen. Toinen tapa on ostaa tiivistesarja ja pullauttaa männät ulos. Sen jälkeen niitä bakeliitti, mitä lie mäntiä voi kiillottaa ja samalla pienentää. Tai tilalle voi laittaa teräsmännät jos ei halua uusia bakeliitti mäntiä. Englannissa 300c custom shop noita mäntiä muistaakseni möi. Mutta itse laittaisin nyt uudet satulat, koska mäntien kiillotus oli oma operaationsa.

Ilma-alustaa olen itsekin miettinyt, mutta hinnoissa nuo sarjat ovat.

Parkkitutkat voi tarkastaa puhelimella. Saiko niihin jonkun (mikrofonin) softan vai miten jotkut noiden kuntoa tarkasti? Ja jos haluat katsoa pelkät moottorin vikakoodit, niin hanki yleismallinen vikakoodinlukija. Ja sitten jos haluat katsella mallikohtaisia vikakoodeja, josta on enemmän iloa, osta mallikohtainen vikakoodin lukija / softa. Joku appcar ohjelma on, josta muistaakseni on tällä foorumilla kirjoitettu. Myös muitakin merkkikohtaisia softia on, mutta ne ovat kiinan ihmeitä. Niiden toimivuutta en tiedä kun niihin on jotain estoja tehty.

Vakkari pitää painaa viiksestä aktiiviseksi. Mulla syttyy valo viikseen. Ilmeisesti sen osaat tehdä?
 

·
Registered
Joined
·
19 Posts
Sen kuulee ihan korvalla siriseekö ne parkki tutkat. Itte porailin etupäähän 14 kpl rasvanippoja. Kolina loppuu pariksi kuukaudeksi kun rasvaa kaikki pallonivelet... Tarvis ainakin koiranluut vaihtaa eteen, ne on ainakin mulla väljät.
 

·
Registered
Joined
·
2 Posts
Mikä osa oli väljänä?
Oikeella edessä alatukivarren hela revennyt ja raidetangon sisempi pääty nyt ainakin, kunhan saan tuon nosturille, niin paljastunee, mitä kaikkea siellä oli välyksellistä, mikä kaikki menee vaihtoon ja missä on jenkkitoleranssin ero tuollaiseen normaaliin stadilaiseen katsuriin :F
Kallistuksenvakaaja lähtee muine osineen matkaan koontimantereelta todennäköisesti huomenna, uskoisin, että ehkä alkuun kerkiää näillä leimalle ja loput sitten us-parts/marmoritiski-akselilta.

Osta suosiolla samanlainen (uusi) satula mäntineen.
Ihmettelin jegsiltä jotain kittiä, siis jossa uudet satulat ja viipstaakit ja vahvasti kallistun nyt siihen. Lie menee tänään tilaukseen.

Ilma-alusta kiehtoisi todella kovasti ja näistä olisi kiva kuulla kokemuksia, onko D2 parempi kuin Airlift, mikä ohjainboksi jne jne ? Paljon on kysymyksiä vaan vähän vastauksia, eiköhän näihinkin vastaus löydy, kun alkaa taas foorumiraidaamaan. Ei kovemmin ole tullut mopo.orgin käytön jälkeen foorumeilla hengattua, mutta niin vain ne rakkaat moottorikulkineet ajaa tiedonjanoisen ja ehkä vähän laiskan takaisin verkkoon kyselemään vierailta typeriä.

Parkkitutkien appis lähtee ehdottomasti selvitykseen. Kiitos!

vakkari pitää painaa viiksestä aktiiviseksi. Mulla syttyy valo viikseen. Ilmeisesti sen osaat tehdä?
Joo sen verran osaan itse tehdä ja ehkä sitoa arkisin omat kengännauhani umpisolmuun, mutta vakkari vaan ei kytkeydy, eikä liiemmin reagoi mihinkään, valo kyllä palaa, mutta samantien jalan noustua kaasulta, laskee myös vakionopeus, eli siinä mielessä oletan laitteen olevan deaktivoitu tai rehdisti rikki.
 

·
Registered
Joined
·
63 Posts
Niitä kumeja on tukivarsiin myytävänä, mutta prässin ne tarvitsee, enkä laadusta tiedä. Mutta jos ei halua prässätä, niin uutta osaa tilalle. Ainoa mikä vaatii vähän enemmän jumppaa ja prässin on alapallonivel. Ja on niitä muitakin osien myyjiä Suomessa kuin us-parts.

Jospa se vakkarin ongelma ja parkkitutkien toimimattomuus selviäisi appcar-softalla (vai mikä se oli) tai jollain muulla softalla. Ellei käy marmorila luetuttamassa.
 

·
Registered
Joined
·
45 Posts
- ymmärtääkseni nää 8koneiset syö etupään tukivarsia ku hullut puuroa. Muilla sivustoilla sanotaan, et kannattaa laittaa SRT osat, mutta esim. us-partsin henksu totes, että heillä myydään samalla tuotekoodilla molempiin noi, eli onko kokemusta, että mistä ja miten saisi vähän jytkympää osaa tuonne eteen?

yt: Japi.[/QUOTE]

Moi
Vaihdoin aikoinaan 2007 SRT:hen Peddersin uretaaniset puslat joka nurkkaan.
Varsin iso urakka, kun noita tukivarsia on varsinkin takana ihan kuin harakanpesässä.
Kotiasentajalla pitää tietysti olla hydrauliprässi.
Lisäksi Pedders myy taakse ja eteen epäkeskoiset uretaanipuslat, joilla voi madallussarjan asennuksen jälkeen säätää kaikkien pyörien kulmat takaisin rajoihin. Nämä erikoispuslat asennetaan takana ylempään poikittaistukivarteen ja edessä ylä kolmiotukivarteen.
Täältä voi tilata ja punnan kurssikin on ( vielä ) ilman tulleja ihan OK.
https://www.pedders.co.uk/info-about-which-pedders-is-for-you?make=Chrysler&model=300C&spec=2005-2012
 

·
Registered
Joined
·
63 Posts
Joo toi uretaaniremppa on vähän isompi juttu ja siitä on mm. Overdrivellä kirjoiteltu. Itse laitoin Rockauton uretaanit, mutta niissä joutui käyttämään alkuperäisen puslan osia. Piti toholla polttaa kumit pois. Noi Jyrkiko:n mallit on siitä parempia, että ne ei vaadi ulkokuoria vanhoista puslista.

Ja eikös se SRT ollut 2009? Harmi ettei ollut mahdollisuutta ostaa sitä sulta pois.
 

·
Registered
Joined
·
45 Posts
Joo toi uretaaniremppa on vähän isompi juttu ja siitä on mm. Overdrivellä kirjoiteltu. Itse laitoin Rockauton uretaanit, mutta niissä joutui käyttämään alkuperäisen puslan osia. Piti toholla polttaa kumit pois. Noi Jyrkiko:n mallit on siitä parempia, että ne ei vaadi ulkokuoria vanhoista puslista.

Ja eikös se SRT ollut 2009? Harmi ettei ollut mahdollisuutta ostaa sitä sulta pois.
Moi Antti
Eikun CRD oli 2009, mut se oli kans musta...:)
 

·
Registered
Joined
·
63 Posts
Moi Antti
Eikun CRD oli 2009, mut se oli kans musta...:)
Menee nyt vääntämiseksi, mutta olisko SRT ollut 2007 rekisteröity ja auto itsessään mallia 2008? Siinä taisi olla näkyvä kattoantenni, joka oli vain 2008 mallistossa? Ja Mygig taisi tulla 2008 vuosimalliin? Mutta oli miten oli, ei tuo auto ole mielestäni lähtenyt. Ehkä siksi sitä muistelen.
 

·
Registered
Joined
·
45 Posts
Menee nyt vääntämiseksi, mutta olisko SRT ollut 2007 rekisteröity ja auto itsessään mallia 2008? Siinä taisi olla näkyvä kattoantenni, joka oli vain 2008 mallistossa? Ja Mygig taisi tulla 2008 vuosimalliin? Mutta oli miten oli, ei tuo auto ole mielestäni lähtenyt. Ehkä siksi sitä muistelen.
Kyllä Antti oikein muistelet. Samoin CRD oli joulukuussa 2009 myyty, mutta 2010 vuosimallia.
 

·
Registered
Joined
·
19 Posts
Jännä vika xenonin korkeus säädössä. Vaihdoin tarvike ballastin, mut korkeus säätö ei pelannut ollenkaan. No tilalle tuli aito Valeo. Nyt hakee korkeutta alhaalta ylös,ja kun käynnistää auton, niin nousee täysin ylös. Mitäs tälle vois koittaa tehdä?

PS olis myynnissä flowmaster putkisto. Viikon ajettu 😁
 

·
Registered
Joined
·
1 Posts
Jännä vika xenonin korkeus säädössä. Vaihdoin tarvike ballastin, mut korkeus säätö ei pelannut ollenkaan. No tilalle tuli aito Valeo. Nyt hakee korkeutta alhaalta ylös,ja kun käynnistää auton, niin nousee täysin ylös. Mitäs tälle vois koittaa tehdä?

PS olis myynnissä flowmaster putkisto. Viikon ajettu �
Lähtee mun matkaan jos vaan löytys vielä. Pistin yv!
 

·
Registered
Joined
·
16 Posts
moi kaikki - mahtaako löytyä joltain forumilaiselta vikakoodin (siis muiden palikoiden kuin moottorin, se löytyy) lukijaa 300C:hen, tai mahdollisesti joku mesta mistä moisen vois lainata.

Vai löytyykö ensikäden tietoa ongelmaan:
Autoni siis eilen hitsattiin putkesta - sitä ennen tietysti akku irti, kun akku laitettiin takaisin kiinni niin auto ei enää tunnista avainta.
avain oli operaation ajan virtalukossa. (millä ei pitäisi olla mitään väliä tälläkään)
sulakkeet on kaikki ehjiä.
ainoa rikkinäinen osa on se Diode Zener takakontin rasiassa - mitä se tekee ? Mistä uus ?
mutta mitä olen netistä lukenut niin sen ei tulisi vaikuttaa aiheeseen...

Jake
 
1941 - 1960 of 1960 Posts
Top