Chrysler 300C & SRT8 Forums banner

1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
68 Posts
Discussion Starter #1
En waar zijn eigenlijk de (op dit forum actieve) Nederlanders (waar ter wereld je ook woont)??

(For non-Dutchies: just trying to see who the Dutch peeps are on here, whereever on the globe they may live).

V.w.b. mijzelf: geboren en getogen in Nederland, sinds 2 jaar woonachtig in Perth, Australie....

·
Premium Member
2,241 Posts
I tried to send Dutchy a personal message on your behalf but it appears he has elected not to receive such messages????? Don't say we didn't try for you. :grouphug:
Cheers John

·
Administrator
23,437 Posts
Hi Pete! I'm not Dutch, but my wife was (van der Plas). They came over from Boxtel. Her family always used to tell me, "if you ain't Dutch, you ain't much"...haha. Lot's of Dutch around London, Ontario.

Bernie

·
Premium Member
2,241 Posts
Hi Pete,
It would appear that Dutchy no longer visits this site but having emailed him on your behalf he is still going strong. Drop him an email at [email protected] His proper name is Jean-Paul. I have told him you will be in touch. Don't say we don't look after you on this site!!!!
Cheers John

·
Registered
68 Posts
Discussion Starter #6
Hi Pete! I'm not Dutch, but my wife was (van der Plas). They came over from Boxtel. Her family always used to tell me, "if you ain't Dutch, you ain't much"...haha. Lot's of Dutch around London, Ontario.
Bernie
Hi Bernie, well, you are almost Dutch... since your wife is :biggrin:

Since I (just realised) have not yet installed google earth on this pc (with the favorites etc), is London anywhere near Bellevile (2 hours drive east of Toronto?). My dad lives in a mall ' town' not too far from Belleville (used to live in Stirling). And London, Ontario does ring a bell somehow (just don't know what one :)).

And do you mean lots of Dutch 300C owners around London?

·
Administrator
23,437 Posts
Hi Bernie, well, you are almost Dutch... since your wife is :biggrin:

Since I (just realised) have not yet installed google earth on this pc (with the favorites etc), is London anywhere near Bellevile (2 hours drive east of Toronto?). My dad lives in a mall ' town' not too far from Belleville (used to live in Stirling). And London, Ontario does ring a bell somehow (just don't know what one :)).

And do you mean lots of Dutch 300C owners around London?
Hi Pete! Sorry, but I'd make a lousy Dutchman cuz I never could get past eating horsemeat. Not really much into eating pets...haha.

Belleville is about 250 miles up the 401 from me and is right near CFB Trenton.

No, I meant there are lots of Dutch people around this area. No idea how many drive 300's though.

Bernie

·
Registered
5 Posts
Hey Pete, another genuine Dutchman here!
From the Arnhem region. You should be happy in Oz, it it raining cats and dogs in Holland, and they predict snow and hail. I am so eager to get the winter wheels off and put the new 22" Chome five spokes on....
Guess I'll have to wait another month or so:thumbsdow

All the best,

Pieter

·
Registered
68 Posts
Discussion Starter #10
Hoi Pieter,
Ja, dat weer bij jullie ... ben blij dat ik in Perth woon hoor!

Even uit nieuwsgierigheid, je rijd de CRD zo te zien.. kost dat je niet een vermogen aan wegenbelasting? (bijna 2 ton en dan nog diesel). Moet je denk ik heeeeeel veeeeel kilometers rijden om dat goed te maken?

·
Registered
1,435 Posts
En waar zijn eigenlijk de (op dit forum actieve) Nederlanders (waar ter wereld je ook woont)??

(For non-Dutchies: just trying to see who the Dutch peeps are on here, whereever on the globe they may live).

V.w.b. mijzelf: geboren en getogen in Nederland, sinds 2 jaar woonachtig in Perth, Australie....

Geboren Nederlander en woont al 27 jaar in Florida.

Gary

·
Registered
841 Posts
hallo van een halve Dutchy! Mijn oude mens leefde in Hilegom dichtbij Lisse, hebben wij relaties die van Arnhem aan Bundeburg Aus verscheidene jaren geleden ook emigreerden. Beste wensen van Engeland!

·
Registered
68 Posts
Discussion Starter #13 (Edited)
4 Dutchies

Ok, so far 4 more or less original Dutchies:

UK:
steelblue300C - South Lincolnshire

USA:
greedyk - Claremont, Florida

NL:
CH Racing M900 - Arnhem

AU:
Perthpete - Perth

I think I expected more of them (us) ... :dunno:

·
Registered
5 Posts
Hoi Pieter,
Ja, dat weer bij jullie ... ben blij dat ik in Perth woon hoor!

Even uit nieuwsgierigheid, je rijd de CRD zo te zien.. kost dat je niet een vermogen aan wegenbelasting? (bijna 2 ton en dan nog diesel). Moet je denk ik heeeeeel veeeeel kilometers rijden om dat goed te maken?

Ik rij 60-80 K per jaar... Voor mij loont het dus wel om een diesel te rijden.
Veel snelwegkilometers, dus relatief zuinig. Zeker na het chippen!

·
Registered
7 Posts
En jawel hier nog een Hollander en dan ook nog uit Holland: Den Haag om precies te zijn. Opvallend weinig "dutchies" hier zeg, dat was vroeger op het 300M forum wel anders.

En bevalt Perth (los van het weer) goed? Zelf zou ik hier toch niet zo snel weg gaan geloof ik hoor: wonen hier 200 km van de Duitse autobahn met ongelimiteerde snelheid!

groeten uit Den Haag

·
Registered
68 Posts
Discussion Starter #16
Hoi Willy,

Den Haag ... ijzeren pijpleidingen veilen met je kouwe klouwen of zoieis dergelijks ;-) Mijn moeder komt oorspronkelijk ook uit Den Haag (mooie stad achter de Duine ..)..

Anyway: Jazeker, het bevalt ons allemachtig prima hier in Perth. En je zegt wel 'buiten het klimaat' maar dat klimaat heeft wel heel veel invloed ook op de gemoedstemming van de mensen... Je zou eens een kijkje moeten nemen hier ;-).

En ja, wel erg ver van de Autobahn vandaan, maar (als je dat zou willen) ik meen dat er hier in Northern Territory ook nog ongelimiteerde snelheden zijn toegestaan .. Maar dat zou inderdaad wel een paar duizend kilometer rijden zijn ..
En dan nog het enorme voordeel dat (o.a.) autos hier effe een stukkie goedkoper zijn... Mijn 300C Hemi (mdeljaar 2007, nieuw) heeft me AUD 59.990 gekost. Omgerekend net geen 36.000 EURO.... (En dan terwijl de verdiensten hier ook niet minder zijn dan in NL). Heel prettig toch wel ....

·
Registered
68 Posts
Discussion Starter #17
Ok, so far 5 more or less original Dutchies:

UK:

USA:

NL:
CH Racing M900 - Arnhem
Willydebeatbox - Den Haag

AU:
Perthpete - Perth

·
Registered
40 Posts
Ik ben nederlander en woon (nog) steeds in Nederland.
Zou wel eens een keertje van locatie willen veranderen!

I am dutch en still live in the netherlands although I like to change places someday!

·
Registered
68 Posts
Discussion Starter #19 (Edited)
Ok, so far 6 more or less original Dutchies (now lets see if we can make it to 10!!):

UK:

USA:

NL:
CH Racing M900 - Arnhem
Willydebeatbox - Den Haag
the midnight blues

AU:
Perthpete - Perth

1 - 20 of 20 Posts