Chrysler 300C & SRT8 Forums banner

ABS - DTC-code U140E nadat de batterij leeg was + ESP, BAS en tractiecontrole

41K views 7 replies 4 participants last post by  qasimst12  
#1 ·
ABS + ESP BAS en waarschuwingslampjes voor tractiecontrole AAN nadat de batterij volledig leeg was - DTC-code U140E

Mijn 300C (LE) V6 uit 2008 stond in opslag en de oude batterij was volledig leeg. Na het installeren van een gloednieuwe batterij blijven de ABS-, ESP BAS- en tractiecontrole-waarschuwingslampjes branden. Ik bracht hem naar Wanneroo Chrysler en ze voerden een diagnostische test uit – “ABS-modulefoutcodes in het systeem gevonden, ABS-modulekabelboom gecontroleerd - ok. ABS opnieuw geprogrammeerd, er is nog steeds een fout. ABS configureert niet. Mogelijke interne fouten in ABS-module. Aanbevolen om eerst de ABS-module te vervangen en opnieuw te testen”. DTC-code -U140E, ABS onwaarschijnlijke voertuigconfiguratiegegevens ontvangen. De kosten van de module zouden $ 1.300 bedragen!

Ik zei tegen hen, in geen geval, alles was in orde voordat de batterij leeg was. Ik kwam thuis en zocht op internet, en jawel, dit was een veelvoorkomend probleem met sommige modellen 300's. Ik bracht hem naar Osborne Park Chrysler en ze hebben de code meteen gewist! In hun rapport stond: “DTC-scan uitgevoerd en geconstateerd dat het ABS-systeem onwaarschijnlijke informatie ontving, herconfiguratie van de BCM uitgevoerd en wegtest ok” Ik geef 10/10 aan Osborne Park en 0/10 aan Wanneroo.

Voordat ik hem naar Osborne Park bracht, kocht ik mijn eigen scanner – MaxiDiag Elite MD802. Met die scanner kon ik de U140E-code of de lampjes niet permanent wissen.
Van een gedownloade servicehandleiding uit 2007 LX -
Ik probeerde de “BATTERIJSYSTEEM STANDAARD PROCEDURE – BATTERIJ HERVERBINDING”
Ik probeerde het “ELECTRONIC STABILITY PROGRAM” – kalibreer de stuurhoeksensor”
Ik probeerde de “ABS VERIFICATIE TEST”
Niets wat ik probeerde werkte, dus toen bracht ik hem naar Osborne Park.

Ik hoop dat het bovenstaande in de toekomst enkele forumleden zal helpen; allemaal vanwege een lege batterij.

#2 ·
De beschreven symptomen kunnen optreden door simpelweg de batterij voor een aanzienlijke tijd los te koppelen. Ik heb een vergelijkbaar probleem ervaren bij het vervangen van een oude batterij door een nieuwe en verloor bovendien de radiocode en schakelde de one-shot raambediening uit. De waarschuwingslampjes resetten automatisch na een korte rit en er is een eenvoudige procedure om de raambediening te resetten - alles uitgelegd in de gebruikershandleiding. De duur van het stroomverlies lijkt significant te zijn, want toen ik onlangs de batterij kort loskoppelde om de gloeibougiemodule te vervangen, waren er geen problemen na het opnieuw aansluiten. De U140E-code kan al worden ingesteld door een lage accuspanning.

#3 ·
Hallo devilmaycare
Helaas voor mij heeft het rijden over een willekeurige afstand de waarschuwingslampjes niet gereset, ongeacht wat ik met de scanner probeerde of welke procedure ik volgde.
Met betrekking tot ABS-problemen en de U140E-code kan het voorkomen -
Als de antiblokkeerremmodule (ABS) geen voertuigconfiguratiegegevens ontvangt van de motorregeleenheid (ECM) of de aandrijflijnregeleenheid (PCM), of als de configuratiegegevens die het van de ECM of PCM ontvangt, verschillen van die welke tijdens de vorige ontstekingscyclus zijn ontvangen.
Mogelijke oorzaken
BEDRADINGSHARNAS, TERMINAL, CONNECTOR SCHADE
DTC's GERELATEERD AAN ACCUSPANNUNG, ONTSTEKING OF VIN-BERICHTEN
CAN-BUS CIRCUITS OPEN OF KORTGESLOTEN
ECM OF PCM DTC's AANWEZIG
ECM OF PCM NIET GEPROGRAMMEERD OF GEPROGRAMMEERD MET ONJUIST VIN
ECM OF PCM
ANTI-BLOKKEER-REMMODULE

#5 ·
Ja, ik weet zeker dat de garage net de waarschuwingslampjes heeft gewist met de bijbehorende DTC's. Er was niets mis met het ABS-systeem.
Als de lampjes AAN staan, betekent dit alleen dat het systeem is uitgeschakeld, dus er was geen merkbaar verschil in de manier waarop de auto reed. Het betekende alleen dat je alleen een normaal remsysteem zonder ABS had. Zo kon je voor altijd rijden.

#6 ·
Dat dacht ik al. Toen ik een vergelijkbaar probleem had na het verwisselen van de batterijen, reed de auto normaal totdat de waarschuwingslampjes automatisch uitgingen. Ik heb nooit eerder de kans gehad om te scannen op DTC's, dus ik weet niet of er een was ingesteld en vervolgens gewist. Ik denk dat uw specifieke probleem te wijten kan zijn aan de tijdsduur van de batterijstoring. Ik begrijp uw opmerking over het rijden zonder ABS, want in al die tijd dat ik mijn 300C heb, heb ik nooit gemerkt dat de ABS in werking trad, maar dan ben ik ook nooit in een situatie geweest waarin dat zou kunnen gebeuren; bijvoorbeeld bij noodremmen op een gladde ondergrond. Het is me één keer (in 23 jaar!) overkomen in mijn Audi A4 en de ABS heeft voorkomen dat ik ging slippen in wat een gevaarlijke situatie had kunnen zijn. Ik veronderstel dat de enige manier om de werking van de ABS veilig te testen, op een slipvlak zou zijn.

#7 ·
ABS + ESP BAS en waarschuwingslampjes voor tractiecontrole AAN nadat de batterij volledig leeg was - DTC-code U140E

Mijn 2008 V6 300C (LE) stond in de opslag en de oude batterij was volledig leeg. Na het installeren van een gloednieuwe batterij blijven de ABS-, ESP BAS- en waarschuwingslampjes voor tractiecontrole branden.
Ik bracht hem naar Wanneroo Chrysler en ze voerden een diagnostische test uit – “ABS-modulefoutcodes in het systeem gevonden, ABS-module bedradingsharnas gecontroleerd - ok. ABS opnieuw geprogrammeerd, de fout is er nog steeds. ABS configureert niet. Mogelijke interne fouten in de ABS-module. Aanbevelen om eerst de ABS-module te vervangen en opnieuw te testen”.
DTC-code -U140E, ABS onwaarschijnlijke voertuigconfiguratiegegevens ontvangen.
Kosten van de module zouden $ 1.300 zijn!

Ik zei tegen hen, in geen geval, alles was in orde voordat de batterij leeg was.
Ik kwam thuis en zocht op internet, en jawel, dit was een veelvoorkomend probleem met sommige modellen van de 300.
Ik bracht het naar Osborne Park Chrysler en ze hebben de code meteen gewist! In hun rapport stond: “DTC-scan uitgevoerd en geconstateerd dat het ABS-systeem onwaarschijnlijke informatie ontving, herconfiguratie van de BCM uitgevoerd en wegtest ok”
Ik geef 10/10 aan Osborne Park en 0/10 aan Wanneroo.

Voordat ik het naar Osborne Park bracht, kocht ik mijn eigen scanner – MaxiDiag Elite MD802. Met die scanner kon ik de U140E-code of -lampjes niet permanent wissen.
Van een gedownloade 2007 LX-servicemanual -
Ik probeerde de “BATTERIJ SYSTEEM STANDAARD PROCEDURE – BATTERIJ HERVERBINDING”
Niets wat ik probeerde werkte, dus toen bracht ik het naar Osborne Park.

Ik hoop dat het bovenstaande in de toekomst sommige forumleden zal helpen; allemaal vanwege een lege batterij.
Hoi Lieve

Mijn auto stond op dezelfde manier stil en de batterij was leeg. Nu toont het dezelfde fout U140E. Het interessante is dat ik hem naar de originele Chrysler-dealer in Nieuw-Zeeland heb gebracht en ze me dezelfde fout vertelden.
Maar mijn auto rijdt soepel---

-CRUISE control werkt prima
-GEEN remmen falen
-ESP is prima.

Misschien gewoon een computerfout zoals de jouwe?

Help me alsjeblieft en leid me..............

ADG

#8 ·
ABS + ESP BAS en tractiecontrole waarschuwingslampjes AAN nadat de batterij volledig leeg was - DTC-code U140E

Mijn 2008 V6 300C (LE) stond in de opslag en de oude batterij was volledig leeg. Na het installeren van een gloednieuwe batterij blijven de ABS-, ESP BAS- en tractiecontrole-waarschuwingslampjes branden.
Ik bracht hem naar Wanneroo Chrysler en ze voerden een diagnostische test uit – “ABS-modulefoutcodes in systeem gevonden, ABS-modulebedrading gecontroleerd - ok. ABS opnieuw geprogrammeerd, de fout is er nog steeds. ABS configureert niet. Mogelijke interne fouten in ABS-module. Aanbeveling om eerst de ABS-module te vervangen en opnieuw te testen.”
DTC-code -U140E, ABS onwaarschijnlijke voertuigconfiguratiegegevens ontvangen.
Kosten van de module zouden $ 1.300 zijn!

Ik zei tegen hen, in geen geval, alles was in orde voordat de batterij leeg was.
Ik kwam thuis en zocht op internet, en jawel, dit was een veelvoorkomend probleem met sommige modellen van de 300.
Ik bracht hem naar Osborne Park Chrysler en ze hebben de code meteen gewist! In hun rapport stond: “DTC-scan uitgevoerd en geconstateerd dat ABS-systeem onwaarschijnlijke informatie ontving, herconfiguratie van BCM uitgevoerd en wegtest ok”
Ik geef 10/10 aan Osborne Park en 0/10 aan Wanneroo.

Voordat ik hem naar Osborne Park bracht, kocht ik mijn eigen scanner – MaxiDiag Elite MD802. Met die scanner kon ik de U140E-code of de lampjes niet permanent wissen.
Van een gedownload 2007 LX-servicemanual -
Ik probeerde de “BATTERIJSYSTEEM STANDAARD PROCEDURE – BATTERIJ HERVERBINDING”
Niets wat ik probeerde werkte, dus toen bracht ik hem naar Osborne Park.

Ik hoop dat het bovenstaande in de toekomst enkele forumleden zal helpen; allemaal vanwege een lege batterij.
HĂ©. Echt nuttige info, want ik worstel met hetzelfde.
Mijn auto reed prima, parkeerde hem 's nachts.
's Ochtends gestart en SERVICE ABS, SERVICE ESC en SERVICE ELCTRONIC THROTTLE BODY lampjes op DASH.
Denk je dat ik een soortgelijk probleem heb en dat het vervangen van de batterij het zal oplossen?
Mijn batterij is eerder 6-7 keer leeggeraakt door een parasitaire stroom.