Chrysler 300C & SRT8 Forums banner
21 - 22 of 22 Posts
Discussion starter · #21 ·
Welk bouwjaar en welke motor heeft uw auto?

De mijne is uit 2014 en een diesel (nog steeds geproduceerd in dezelfde fabriek, maar de motor is anders). Ik ben een tweede thread gestart (Link) nadat ik eerder dit jaar weer een leuke tijd had, hoewel ik maar 6 codes had.

Ik heb de laatste reeks problemen herleid tot twee problemen:

1. Er zat een defect relais in de zekeringkast aan de voorkant, dat ik vond door de relais te verplaatsen en te volgen waar de fout naartoe ging (in het deksel van mijn zekeringkast staan details van het circuit dat het relais bedient). Ik had geen relais tester bij de hand, anders had ik waarschijnlijk eerst de relais uit de auto getest. Uiteindelijk heb ik het relaisprobleem naar het AC-circuit gebracht en het vervangen voor minder dan het equivalent van $10

2. Op mijn auto zitten twee grote connectoren voor de kabelbomen die zich aan de achterkant van de motorruimte bevinden (voorbeeld op foto's hieronder). Ik heb deze losgekoppeld, de verbindingen schoongemaakt en weer aangesloten; Ik geloof dat er nog een zit ergens bij de transmissie. Ik heb een video gezien (die ik op dit moment niet meer kan vinden - sorry) over een Ram-truck met een vreemde reeks elektrische communicatieproblemen die herleid konden worden tot een van deze connectoren. Dat inspireerde me om hetzelfde te proberen. De monteur in dat geval raadde aan om de twee helften met kabelbinders aan elkaar vast te maken om ervoor te zorgen dat je een goede verbinding krijgt en behoudt. Dat heb ik nog niet hoeven doen.

Ik heb gehoord van slechte aarding die problemen veroorzaakt (zit u in een gebied met zout op de wegen in de winter?) en defecte dynamo's (er was een terugroepactie voor bepaalde modeljaren in een bepaalde fase), hebben ze de uwe getest of alleen codes gelezen?

U kunt uw auto-terugroepacties hier controleren: Link

Ik hoop dat dit helpt
 
Ik heb een 300S die raar doet tijdens het rijden - allerlei fouten - ruitenwissers gaan aan - de versnellingspook begint uit zichzelf te schakelen, het instrumentenpaneel slaat op hol. Heb hem naar een dealer gebracht - 87 codes - ze hebben de codes gewist - verder niets - geen codes na het wissen. Stap in de auto - rijd een paar dagen - hetzelfde. Dealer kan niet vinden wat er mis is - ze hebben alle draden/zekeringen/sensoren gecontroleerd - geen dynamo- of batterijcodes - alles zegt dat de communicatie verloren is gegaan - wat missen we?
Gebeurt het alleen bij de eerste rit van de dag, nadat hij een nacht of langer heeft gestaan? Of gebeurt het ook bij een warme herstart?
 
21 - 22 of 22 Posts